İLETİŞİM +90352 351 0010
Sahin-logo
Şahin Sucukları

DİYABETİKLERDEN KOKUSUZ SUCUĞA!

01.01.2014

Şeker hastası olmasaydım, Türkiye’de hangi ürünlerin “diyabetik” imalatı da var konusuna kafa yorar mıydım? Hayır... Şimdi biri sorsa bana, “Şeker hastalarının yiyebileceği neler var?” diye anında uzun bir liste çıkarırım önüne... Bazı süpermarketlerde satılan Alman malı bal ve reçeller, Karaköy’deki Güllüoğlu’nun cevizli ve fıstıklı baklavası, Mado’nun sade, çilekli, çikolata ve vişneli dondurması, Koska’nın “şekersiz” helvası... “Diyet baklava olur mu?” demeyin Karaköy’deki Güllüoğlu sponsor oldu, gıda ve beslenme konusunda uzman akademisyenler formülünü buldu ve yıllardır piyasada. Ama bir kişiye bir porsiyondan fazlasını satmıyorlar. Neticede hamur var işin içinde de o yüzden... Antepli gurme mimar! Antepli olduğu için damak zevki güçlü, mutfakta mahir mimar arkadaşım hafta sonu bize kahvaltıya gelirken yanında sucuk getirdi. Erden, gelir gelmez mutfağa girdi ve sucukları bir güzel kızartıp masaya koydu ve şöyle dedi: “Bu sucuklardan istediğiniz kadar yiyin, mideniz yanmaz. Aynı firma sucuğun sarmısaksız ve çemensizini de üretti, ama ben henüz denemedim.” Hayatımda ilk kez duyduğum ve telaffuz ettiğim kokusuz sucuk muhabbetinin üstünden dört gün geçmeden soluğu Kayseri’de aldım. Çünkü hiç sarmısak ve çemen kullanmadan ilk kokusuz sucuğu imal eden firma burada. Kokusuz pastırma yolda Şahin Sucukları’nın CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Salih Fazlıoğlu’na sordum “kokusuz sucuk” fikrinin nasıl doğduğunu ve başka Ar-Ge çalışmaları olup olmadığını. Fazlıoğlu, şunları söyledi: “Birkaç araştırma şirketine yaptırdığımız anketler bize şunu gösterdi ki, çalışan insanlar hafta içi kokusu nedeniyle sucuk ve pastırma yemiyor. 1 ton sucukta genellikle 30 kg sarmısak, 34 kg çemen, 30 kg biber, 15 kg tuz, 2 kg yenibahar, 15 kg kimyon, 2 kg karabiber, 1 kg tarçın olur. Sucuktan sarmısak ve çemeni tamamen çıkarıp, koku yapmayan bir ürün hazırladık. Aynı araştırmalarda mideyi yaktığı için sucuk yemeyenlerin olduğunu öğrendik. O yüzden çocuklar için de acısız sucuk ürettik. Ege-Trakya usulü yeni ürünlerimiz az baharatlı, Maraş-Antep usulü sucuklarımız ise daha bir baharatlı olacak. Tansiyon hastaları içindeki tuzun fazlalığı nedeniyle sucuktan uzak duruyordu. Onlar için de az tuzlu sucuk ürettik. Yeni ürünlerimizi tattırdık insanlara. 100 denekten 80-85’i kokusuz, acısız ve baharatsız sucukları beğendi. Bunların yüzde 40’ı-50’si aradaki farkı bile fark etmedi. Çünkü sucukta aslolan sarmısak, çemen veya baharatlar değil fermantasyondur. Günümüzde tüketicinin istediğini yapmadan ayakta kalmanız, pazar lideri olmanız olanaksız. O nedenle pek yakında kokusuz pastırmayı da üretip, satışa sunacağız.”Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...
Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...
Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...
Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...
Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...
SUçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."
Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum...
Kayseri'nin Uluslararası Havalimanı'na çok yakın, ziyaret edeceğimiz tesisler. İstanbullu deyimiyle "5 dakikada Beşiktaş" misali, 5 dakikada Cumhuriyet'le yaşıt Şahin Sucukları'ndayım. Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Ayşegül Sünbül, o 5 dakikaya tarihi şirketi de, koca bir kenti de sığdırıyor adeta. Hem anlatıyor,hem sevdiriyor insana.
Geldiğimiz mekan, sucuk yuvası. Salih Fazlıoğlu'nun ifadesiyle adı konulmamış, Türkiye'nin ilk et Organize Sanayi Bölgesi burası. Kayseri'nin tüm markaları iç içe, yan yana. Yani 'rekabet' kolkola. Salih Bey, Şahin Sucukları CEO'su, Yönetim Kurulu Üyesi. Aslında çok daha fazlası ama o kendini böyle tanıtıyor, kartvizitinde de böyle yazıyor.
Konuşkan, sıcak, işinin ehli. Pastırma, sucuk dede mesleği. Ancak önemli bir ayrıntı, herkes bankacı bir o kasap... O da ne mi? Bunu biz değil, Salih Fazlıoğlu'nun verdiği bilgiler söyletiyor aslında. Kayserili Şahin Sucukları'nın CEO'su Salih Fazlıoğlu, "Halamın eşi Numan Aksoy 1980’lerden önce Merkez Bankası Başkanıydı. ING Genel Müdürü Pınar Abay yeğenim olur. Yani bir kasap biz çıktık" diye konuşuyor. Bir nefes alıyor, bankacılığa annesiyle devam ediyor: "Annem Cıngıllıoğu Ailesi'ndendir. Bankacılık kökenimiz oldukça eskidir..."
Demirbank'ın kurucusu Cıngıllıoğlu Ailesi ile kan bağını anlattıktan sonra işine, dedesine dönüyor Fazlıoğlu. Bugün Türkiye'nin gıda markaları arasına giren Şahin Sucukları'nın varlık sebebini, "Apikoğlu, rahmetli dedemin kasabıdır" sözlerinde yakalıyoruz. Salih Bey, alaylı olarak başladıkları sucuk dünyasında, "Bizim sektörde markaya yatırım yapan ve markaya önem veren, ciddi şekilde branşlaşmış olan, sadece et üzerine giden tek firmayız" diyecek kadar iddialı. Yeni nesillerin okuduğunu belirtiyor, "Kasaplığa biz devam ediyoruz ve elimizden geldiğince iyi yapmaya çalışıyoruz" diyor. Özellikle merdiven altı üretimin insanların canını çok sıktığı, yaktığı bir üründe, "Markaya ve Ar-Ge'ye çok ciddi yatırım içindeyiz" ifadesini bir kenara atmamak, altını çizmek gerekiyor. Kokusuz sucuğu yapan ilk firma olduklarını, Türkiye'yi çok yakında yeni bir damak tadıyla, az tuzlu sucukla tanıştıracaklarını söyleyen Fazlıoğlu, piyasada 10,15 liraya satılan sucukların nasıl bir tehlike, tehdit içerdiğini, " Gerçek sucuk yüzde 85-90 et, yüzde 10-15’de baharat ve sarımsaktır. Bu çok ciddi bir paradır. Kuruması, fermante olması, su kaybı, işçilik eklendiğinde gerçek sucuk 40 liranın üzerinde satılandır" sözleriyle anlatıyor. 1940 yılında kurulan sucuk bölgesinden taşınma hazırlıkları içinde Şahin Sucukları. Yeni adres yine Kayseri'de, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi'nde. 43 bin metrekaresi kapalı, 70 bin metrekarelik alandaki inşaat tüm hızıyla sürüyor. Salih Bey'in, "Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın en modern tesisi olacak" dediği yeni fabrikanın maliyeti , yatırım tam bittiğinde 100 milyon euroyu bulacak. Raf ömrü 90 gün, dondurulmamış, kimyasalın uğramadığı, sadece ambalajıyla ilk günkü gibi taze ve proteini korunmuş ürün tüketiciyle buluşacak. Tabi ki bu ürünün tanıtımı da şölen havasında olacak. Zaten. büyük bir medya tanıtım atağı için beyin fırtınası yapılmış bile. Ama ilginç olan, imalat safhasının internet üzerinden canlı yayınlanacak olması. Yani, Türkiye'nin ya da dünyanın her hangi bir köşesinde bir sucuksever, günün herhangi bir saat diliminde fabrikanın sitesine girip, o canım lezzetin nasıl doğduğuna kendi gözleriyle şahit olacak. Bu bile marka olmanın, kendine güvenmenin önemli bir göstergesi. 2014'ü ve yeni hedefleri anlatırken, "Vizyonumuzu daha üst taraflara taşıyacağız, güvenirliliğimizi, ilişkilerimizi arttıracağız. Herkes küçülebilir ama biz büyüyeceğiz" diye konuşan Fazlıoğlu, yabancı ortaklık için de, Körfez'den, Avrupa ve Amerika'dan ciddi teklifler aldıklarını, görüşmeler yaptıklarını keyifle anlatıyor. Ama bu nokta da Kayserili damarı ortaya çıkıyor: "Bu teklifler tabi ki hoşumuza gitti. Ama biz ticaret adamıyız ve Kayseriliyiz. Ucuza da gitmek istemiyoruz..."
Salih Fazlıoğlu, Şahin Sucukları'ndan içeri girecek ortağın alacağı payı açıklamaktan çekinmiyor: Yüzde 20.
DÖVİZ DE, FAİZ DE BİZE ETKİLEDİ...
Tabi o ambalajın altında sadece sucuk yok. Pastırma, sucuk, salam, sosis, kavurma, füme dilim, füme et de raflardaki Şahin ürünler arasında. Peki, satışlar nasıl gidiyor? Hedefler ne durumda? Bu noktada sözü Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta alıyor. "Biz 2013’de beklentilerimizi karşıladık aslında. Yaklaşık yüzde 45’e yakın bir ciro artışımız var" diye giriyor söze. Yaşadıkları sıkıntıyı, iki cümleyle, hiç abartmadan, "Bu yeni yatırımımız olan fabrikamızda sipariş ettiğimiz büyük makinelerde döviz bazında ciddi bir darbe yedik. Tek dövizde değil, faizdeki artışta etkiledi maalesef" diye özetliyor.
Konuşmasından ortaya çıkıyor ki, Kayseri'den 5 şirket borsada. Ancak Şahin Sucukları 'halka açılma' konusunda ne düşünüyor? Merak ediyoruz, soruyoruz. Konunun son 3, 4 yıldır masada olduğunu, şartların oluşması halinde 2016'da Borsa İstanbul'a gelmek istediklerini söylerken verdiği yanıt , Anadolu Kaplanları'nın borsaya niçin uzak durduklarını da anlamak adına önemli: "Özellikle Anadolu şirketlerinin borsaya girmemesinin nedeni Anadolu insanı karşısında helalleşebileceği insan arıyor. En az yüzde 20 hissenizle bir ortak alıyorsunuz ve bu insanları görmenizin imkanı yok. Anadolu insanı bir de şöyle düşünüyor, eğer borsaya açılırsa siz onların elindeki oyuncaklarını almış oluyorsunuz. Kimse oyuncağını vermek istemiyor. Yani patronlar bundan çok memnun olmuyor..."

Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...

Bu konuda şirketleri iknayı yetkililere bırakıyor, röportaja başlıyoruz. İşte Türkiye'nin adını, tadını bildiği bir Anadolu markası, işte Şahin Sucukları'nın dev adımları. Şahin Sucukları CEO'su Salih Fazlıoğlu ve Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Finangundem.com'a konuşuyor...

Şahin’in; üç çözüm ortağıyla (Brezilya, Hollanda ve Almanya) et pazarında olay yaratacak yeni çalışmasını ise bilahare yazacağım.

Gazete Haberleri
KAYSERİ’DEN DÜNYAYA LEZZET KÖPRÜSÜ

Şahin Sucukları Dış Ticaret Operasyonu Danışmanlığı’na, uzun yıllar Erbosan A.Ş. İhracat ve Dış Ticaret Müdürlüğü görevini yürütmüş olan Mustafa Baştu getirildi.

40 LİRANIN ALTINDAYSA O ŞEY SUCUK DEĞİLDİR.

Gerçek sucukta şu anda rafta 40 liranın üzerinde satılan sucuklardır. Sucuğu 30 liraya alıyorsanız bilin ki o şirket çok büyük para kazanıyordur. Çünkü etin ve baharatın kalitesi olması gerektiği gibi değildir” dedi.

ŞAHİN SUCUKLARINDAN DEV ADIMLAR

Uçağımız, ticari zekasına tüm dünyanın şapka çıkardığı kente inişe geçerken, beni nasıl bir manzaranın beklediğini düşünürken, ekmek arası, mangalı, tavası geliyor gözümün önüne. Gözümü kapatıyorum, bu kez o mis gibi kokusunu hissediyorum. İnanılmaz bir duygu... Ee, ne de olsa pastırma, sucuk cennetine ayak basıyorum

VANLI ÇOCUKLARA UZANAN DOST ELİ

2011 yılında depremin ardından konteyner kentlerde yaşamaya başlayan Vanlı çocuklar önümüzdeki 8 Mayıs’ta İstanbul’a gelecek. Geçen yıl başlattığı “Van Benim, Ben Van’ım” projesi kapsamında gerçekleştirilen konserlerden elde edilen gelirlerle iki aileyi ev sahibi yapan sanatçı Rojin sayesinde olacak bu.